۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۰۱

یک مسوول وزارت علوم تحقیقات و فناوری:

توانمندسازی و ارتقای سطح سواد دانشگاهیان دستور کار ویژه است

توانمندسازی و ارتقای سطح سواد دانشگاهیان دستور کار ویژه است

اراک- مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان گفت: پیشگیری، توانمندسازی و ارتقای سطح سواد سلامت خانواده دانشگاهیان مهمترین رویکرد این سازمان است.  

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم نعیمی در نشست شورای سلامت و سبک زندگی دانشگاه تفرش گفت: مهارت حل مسئله، مدیریت هیجان و کنترل خشم، سازگاری و تاب آوری، مدیریت استرس و خود مراقبتی و مهارت تفکر انتقادی و تفکر خلاق پنج اولویت مراکز مشاوره و سبک زندگی برای حل مشکلات روانشناختی دانشجویان است.

وی با اشاره به چالش‌ها و مسائل پیش روی دانشجویان، مهارت افزایی را مهمترین رویکرد در حل مساله عنوان کرد و افزود: مدیریت هیجانات زندگی، کنترل خشم، خود مراقبتی، تاب آوری از موضوعاتی است که باید مهارت آن را به دانشجویان آموزش داد.

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان گفت: رویکرد مرکز مشاوره بیشتر از رویکرد درمانی، رویکرد پیشگیری در راستای رفع ضعف‌ها و ناتوانایی‌ها بوده و پیشگیری مقدم بر درمان است.

نعیمی تصریح کرد: تلاش می‌شود از ظرفیت دانشجویان در قالب کانون همیاران سلامت برای توسعه فعالیت‌های اجتماع محور بهره گیری شود تا دانشجویان در تماس مستقیم با یکدیگر و مسئولین در صدد تعامل و حل مشکل اقدام کنند که این امر در دانشگاه تفرش به خوبی در حال انجام است.

ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام دانشگاه، حضور در نشست صمیمی با اعضا همیاران سلامت و فعالین فرهنگی دانشگاه تفرش، بازدید از خوابگاه‌های دانشجویی، مرکز بهداشت، مشاوره و سبک زندگی و سالن‌های ورزشی از دیگر برنامه‌های جانبی مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در دانشگاه تفرش بود.

کد خبر 5954298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha